دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
06 بهمن 1400 - 08:06

چرا دشمن هنوز از حاج قاسم می ترسد؟

ترس و واهمه در میان عوامل دخیل در ترور به طرز محسوسی قابل مشاهده است. درخواست جلاد بغداد از دولت آمریکا برای افزایش حفاظت از او و سایر اعضای باند گانگستری دولت ترامپ نشان می‌دهد که دشمن از انتقام خون شهیدان مقاومت سخت واهمه دارد.
نویسنده :
رضا حقانی
کد خبر : 10889

پایگاه رهنما:

انتشار یک انیمیشن با نام «انتقام حتمی است» به عنوان یکی از آثار برگزیده ارسالی به «پویش قهرمان» در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با واکنش‌های عجیب از سوی آمریکایی‌ها روبرو شد. در یکی از این موارد، شبکه اجتماعی توییتر صفحه منتصب به رهبر معظم انقلاب را مسدود کرده و پس از آن مقامات آمریکایی یکی پس از دیگری به این انیمیشن ساده واکنش نشان دادند.
پمپئو وزیر خارجه دولت ترامپ و یکی از عوامل اصلی شهادت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و یارانش در فرودگاه بغداد در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه فاکس نیوز اعلام کرد که دولت باید مراقب او باشد تا از گزند انتقام در امان بماند. ترس و واهمه در میان عوامل دخیل در ترور به طرز محسوسی قابل مشاهده است. درخواست جلاد بغداد از دولت آمریکا برای افزایش حفاظت از او و سایر اعضای باند گانگستری دولت ترامپ نشان می‌دهد که دشمن از انتقام خون شهیدان مقاومت سخت واهمه دارد.
اخیرا وزارت امورخارجه کشورمان لیستی ۵۱ نفره از همه عوامل دخیل در شهادت حاج قاسم تهیه کرده است، این افراد با اعلام رسمی سخنگوی آن وزارت خانه در فهرست تحریم‌های ایران قرار گرفته اند. البته افراد با ذکاوت در سیاست خارجه خیلی خوب می‌دانند که لیست تحریم‌ها تنها نشانه‌ای از فهرست انتقام است.
خبر رسیده است که پنتاگون و سازمان سیا به شدت از انتشار این لیست جا خورده و مقامات امنیتی آمریکایی دست پاچه به دنبال سرنخ‌هایی از عواملی می‌گردند که اطلاعات و جزئیات عملیات را در اختیار ایرانی‌ها قرار داده اند. اشراف اطلاعاتی و نیز توانمندی عملیاتی جمهوری اسلامی ایران بر دشمن چنان زیاد است که همه عوامل دخیل در ترور یک به یک شناسایی شده و سرویس‌های اطلاعاتی غربی را به این نتیجه رسانده است که انتقام از آن‌ها حتمی است. انتشار لیست تحریم‌های وزارت خارجه آنچنان آمریکایی‌ها را دچار تشویش کرده است که ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا تیم ویژه برای بررسی آن تشکیل داده است.
آگاهان خوب می‌دانند که انتشار لیست تحریم عوامل دخیل در ترور تنها خط اول از طرح انتقام سخت از دشمن است؛ درست در شرایطی که دشمن سرگرم بررسی حفره‌های امنیتی خود در واشنگتن بود، به ناگهان یک حادثه مهم کل منطقه را لرزاند. شبکه صهیونیستی کان ۲۴ در خبری فوری اعلام کرد که موساد ۵ زن و یک مرد را به جرم همکاری اطلاعاتی با تهران بازداشت کرده است، در این خبر آمده است که این افراد از سال‌ها پیش با یک اکانت فیس بوکی از داخل ایران در همکاری بوده و از افراد و مراکز حساس در مناطق اشغالی عکس برداری کرده اند. مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی گفته اند که این اقدام تنها لایه اول نفوذ ایران به آن هاست. اگر خبر لیست تحریم‌ها را در کنار ضربه سنگین اطلاعاتی به رژیم صهیونیستی قرار دهیم، به نتایج بسیار مهمی خواهیم رسید. دست الهی انتقام تا بیخ گوش دشمن امتداد یافته و هر لحظه ممکن است آن‌ها ضربه‌ای سخت و سنگین از مقاومت مردمی بخورند. این ماجرا نشان می‌دهد که دشمن باید حتی در لانه خود نیز از سایه انتقام سخت بترسد.
ترامپ پس از به شهادت رساندن حاج قاسم در برابر دوربین‌های خبری حاضر شده و با غرور و لحنی تحقیر آمیز اعلام کرد که فردی مهم را ترور کرده و حالا خیالش از منطقه راحت شده است. او با کنایه اعلام کرد هنوز حاضر به مذاکره با ایرانی هاست. دو سال پس از آن رجز خوانی کودکانه حالا، چون فردی مفلوک باید در عمارت «مارئه لاگو» به دنبال پناهگاهی برای حفاظت از جان خود بگردد!
حالا عوامل ترور و شهادت حاج قاسم در تل آویو؛ لندن و واشنگتن خیلی خوب می‌دانند که حتی در خانه نیز در امان نخواهند بود و باید از سایه خود نیز بترسند. رهبر معظم انقلاب درباره حتمی بودن انتقام از قاتلان فرودگاه بغداد می‌فرمایند: «آن‌هایی که سلیمانی را شهید کردند، ترامپ و امثالش، جزو فراموش‌شدگان تاریخ خواهند بود، امّا او تا ابد زنده است و دشمنانش گم‌وگور خواهند شد. البتّه ان‌شاءالله بعد از آنکه تقاص دنیوی‌شان را بدهند.» ایشان در بخشی دیگر از کلام الهی در تشریح انتقام می‌فرمایند: «اما سیلی سخت‌تر عبارت است از غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار که نیازمند همت جوانان انقلابی و نخبگان مؤمن ما است و همچنین اخراج آمریکایی‌ها از منطقه که همت ملت‌ها و سیاست‌های مقاومت را می‌طلبد. البته این سیلی سخت غیر از انتقام است؛ زیرا آمران و قاتلان سردار سلیمانی باید انتقام پس دهند و این انتقام در هر زمانی که ممکن باشد قطعی است، اگرچه به گفته آن عزیز، کفش پای سلیمانی بر سر قاتل او شرف دارد.»
اظهارات رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و فرماندهان نظامی مبنی بر تقاص دنیایی قاتلین حاج قاسم سلیمانی و ترکیب آن با حضور و شور و نشاط گسترده مردمی در دومین سالگرد شهادت حاج قاسم، فضایی را برای آمریکایی‌ها رقم زده که آن‌ها دریافتند که اراده و انگیزه انتقام سخت از قاتلین حاج قاسم همچنان پرحرارت و در اوج قرار دارد. برای آمریکایی‌ها در سالگرد دوم حاج قاسم دوباره یادآوری شد که انتقام سخت در ایران از یک پشتوانه ملی برخوردار است و آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که وقتی ملتی تا این سطح خواهان انتقام است، اجرای عملیات انتقام از قاتلان حاج قاسم، پشتوانه اجرایی و سیاسی بزرگی در پشت سر خود دارد و معتبرترین گزینه میان ایران و آمریکا درباره پرونده فرودگاه بغداد است.
بازتاب انیمیش مذکور در میان دستگاه امنیتی و نظامی آمریکا و اظهارات منفعلانه چهره‌هایی همانند پمپئو نشان می‌دهد که ایران چگونه با معتبرسازی انتقام سخت به لحاظ روانی نیز قاتلان و دستگاه امنیتی و سیاسی دولت آمریکا را تحت تأثیر قرار داده که یک انیمیشن دو دقیقه‌ای در وجودشان ترس مضاعف و غیرطبیعی ایجاد می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد که حفظ تاثیرات جنبه روانی راهبرد انتقام سخت از لوازمی است که ایران برای پیشبرد اخراج آمریکا از منطقه توانسته به خوبی از آن محافظت کند. بر کارشناسان حوزه عملیات روانی پوشیده نیست که این سطح از تاثیرگذاری روانی چه میزان در پیشبرد اهداف راهبردی انتقام سخت مؤثر و مفید خواهد بود. ازهمه این‌ها که بگذریم باید به این جبنه اقتدار در ایران فعلی، افتخار مضاعف کرد که وقتی یک انیمیش ساده مردمی به یکی از رسانه‌های منتسب به رهبر معظم انقلاب، مرتبط می‌شود، چنان جنبه‌ای از اعتبار می‌یابد که کل دستگاه حاکمیتی آمریکا را مجبور به واکنش می‌کند. این انیمیشن فقط یک نشانه است و بدبین‌ترین تحلیلگران هم می‌توانند فهرستی قابل توجه از گزینه‌هایی ارائه بدهند که در سی سال گذشته رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری طمع نظامی به خاک ایران برای دشمنان خارجی در بالاترین سطح معتبر ساخته است.

ارسال نظرات